si kaki hendap :)

Tuesday, June 11, 2013

Terima Kasih Pertama





Hai Tuan.
Biar pun engkau tidak tahu aku menyapa kau disini, tetap aku ingin lakukan. Semalam, sewaktu pulang, aku belajar satu perkara. Perkara yang aku terlepas pandang sepanjang 21 tahun pejalanan aku. Dengan beberapa ayat kau, semua mata aku terbuka. Terima kasih

Mengahargai keluarga. Itu harus diutamakan dalam hidup. Ya! sebelum ini aku agak terlena dengan kelalaian hidup remaja aku. Lupa akan mereka yang menunggu dirumah. Bualan kita semalam benar-benar buat aku terjaga. Biarpun bualan itu bukan nasihat kau kepada aku.


Bukan kata selama ini aku benar abaikan mereka. Cuma hati bilang aku belum cukup menghargai. Masih terlalu sikit jika aku bandingkan jasa mereka kepada aku. Terlalu jauh lagi perlu aku kejar. Dan masih cetek pengorbanan aku terhadap mereka. Jangan mengeluh, mari bersenda bersama mereka, mereka menunggu. Keluarga.

Tuan. Terima kasih.
Hati. Terima kasih.





No comments:

Post a Comment