si kaki hendap :)

Tuesday, September 30, 2014

Rezeki Tuhan






Dalam beberapa ketika ini aku banyak berfikir tentang baiknya Dia
Entah kenapa

Yela, aku diberi peluang untuk sekali lagi banggakan orang tua aku
Dah tu, segala urusan aku bagai ada satu perlindung dalam setiap langkah
Sedangkan silam aku, bahkan masa sekarang aku selalu ingkar pada Dia
Tapi, bila aku susah, tersungkur, tersangkut duri, terlajak tuju-

Dia,
Memanggil-manggil aku untuk meluah kesah, resah, rindu, hiba
Tapi aku,
Tak bagi masa lama, lupa lagi Dia.

Lepas tu, Dia panggil lagi,
Berulang, berulang, berulang, berulang
Sampai satu tahap sekarang, aku malu.

Tuhan, terlalu baiknya Kau.
Aku, terlalu zalim dalam menunaikan peraturan Mu.

Terima Kasih buat semua rezeki yang tidak pernah putus.

ALLAH.





No comments:

Post a Comment